poniedziałek, 20 lutego 2012

Czekoladowo-buraczkowe babeczki

Ten przepis tak mnie zadziwił, że prawie od razu postanowiłam go wypróbować. I nie żałuję tego ani trochę, bo babeczki są rewelacyjne, a ich smak przypomina te kupione w cukierni czekoladowe muffinki - tylko jest lepszy ;-)
Składniki (na 20 sztuk):
  • 75 g kakao 
  • 180g mąki pszennej (ja użyłam mąki gluten & wheat free - bez glutenu i pszenicy)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g cukru (użyłam 220 g, a i tak babeczki wyszły bardzo słodkie)
  • 250g ugotowanych i obranych buraków
  • 3 duże jajka
  • 200 ml oleju kukurydzianego
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej albo 2 łyzeczki olejku smakowego waniliowego
  • cukier puder do posypania upieczonych babeczek
Sposób przygotowania:
  1. Piekarnik nagrzać do temp. 180'C i przygotować 20 papierowych lub silikonowych foremek do babeczek
  2. Buraki zmiksować na pure po czym dodawać kolejno jajka (po jednym), wanilię i olej i wymieszać na jednolitą masę
  3. Dodać wymieszane kakao, mąkę, proszek do pieczenia i cukier i dokładnie wymieszać.
  4. Ciasto wylać do foremek i piec około 30 minut albo do chwili, w której gdy dotkniemy palcem wierzch pieczonej babeczki, okaże się on sprężysty.
  5. Babeczki ostudzić najlepiej na metalowym stelażu, a następnie posypać je cukrem pudrem.
Przepis autorstwa Jill Dupleix znalazłam na stronie bbc.co.uk/food

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz